Spørsmål og svar

Hver uke svarer Annlaug Madland på medlemmenes spørsmål

Annlaug Madland er førskolelærer og har hovedfag i pedagogikk fra Universitetet i Oslo. Hun har lang erfaring fra arbeid i barnehage og med å utdanne førskolelærere

0-6 på facebook

Besøk 0-6 på Facebook:

Min minnebok

Med Min Minnebok fra 0-6 systematiserer du enkelt innholdet til barnas avslutningsperm. Det er et vakkert design laget av 0-6 spesielt til barnehager og det gir barnas "avslutningsperm" en flott innpakning i tilllegg til at den har flere praktiske løsninger som lomme for CD med digitale bilder eller annet og kuttet ut ramme til bilde på forsiden.

Les mer>>

« Alle har fått sin egen sang | Main | Tredoble kontanstøtten »
fredag
mai062011

Sliter med å få endene til å møtes

Kilde: smp.no

Tidligere har de private barnehagene fått tilskudd direkte fra staten, basert på regnskapstallene. Nå er rammefinansiert og de kommunale budsjettene lagt til grunn.

– Resultatet er at tilskuddene til barnehage må konkurrere med mange andre gode tiltak, sier Svein Eriksen i Private Barnehagers Landsforbund (PBL) til smp.no. PBL har forberedt en felles klage mot Ålesund kommune.

Klagefristen er i dag.

Varsler millionkutt

– Vi er ikke fornøyd med den dokumentasjon Ålesund har levert som grunnlag for tilskuddene til private barnehager. Kravet til detaljering er fastsatt i egen forskrift, nettopp for at tallene skal kunne ettergås, sier Eriksen.

Ålesund kommune har brukt sine egne barnehager som mal for kostnader og bemanning.

– Jeg er redd prosessen blir tung og langvarig. Satsene skulle opprinnelig vært fastsatt i februar og vedtakene skulle følge straks etter. Ålesund er seint ute, men mange kommuner har ennå ikke fattet vedtak. Mange private barnehager vet ikke hva de har på budsjettet for resten av året.

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Some HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
0-6
Munkerudveien 79 G
1165 Oslo
Tlf: 482 87 059
E-post: anders@0-6.no
Org nr: 986405887
0-6 drives av:
0-6 Utvikling Nederhoed
Munkerudveien 79 G
1165 Oslo