Spørsmål og svar

Hver uke svarer Annlaug Madland på medlemmenes spørsmål

Annlaug Madland er førskolelærer og har hovedfag i pedagogikk fra Universitetet i Oslo. Hun har lang erfaring fra arbeid i barnehage og med å utdanne førskolelærere

0-6 på facebook

Besøk 0-6 på Facebook:

Min minnebok

Med Min Minnebok fra 0-6 systematiserer du enkelt innholdet til barnas avslutningsperm. Det er et vakkert design laget av 0-6 spesielt til barnehager og det gir barnas "avslutningsperm" en flott innpakning i tilllegg til at den har flere praktiske løsninger som lomme for CD med digitale bilder eller annet og kuttet ut ramme til bilde på forsiden.

Les mer>>

« Planlegging... | Main | Iskaldt ute!! Klestips fra DNT »
mandag
feb222010

0-6 MAGASINET

LEDER: For en tid tilbake så familien og jeg etter en større leilighet. Sønnen på to år ventet en liten søster, og 40 kvadrat på Tøyen i Oslo begynte å kjennes i minste laget. Rekkehuset vi kikket på hadde stått tomt en stund og var derfor strippet for alt. Jeg rev ned vegger og satte opp nye, slipte gulv og så for mitt indre hvordan vårt nye hjem skulle kunne bli. Sønnen på to var for en gangs skyld stille, og vi gikk hånd i hånd fra rom til rom. Plutselig hørte jeg ham si:
– Pappa. Hvor er lekene?
Denne lille og morsomme kommentaren har jeg tenkt mye på siden. Et helt tomt hus, og en to-åring lurer ikke på hvor sofaen eller TV-en er, eller bildene på veggen og hvorfor det ikke finnes komfyr å lage mat på – men lekene? Hvor er de?
Kommentaren er morsom, men også beskrivende for hva som rører seg i et barns hode. Hva er viktig og hva er uvesentlig? Hans verden består stort sett av hva som er viktig for ham og ikke mye mer.

Les hele saken>>

Last ned 0-6 MAGASINET som PDF>>

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Some HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>
0-6
Munkerudveien 79 G
1165 Oslo
Tlf: 482 87 059
E-post: anders@0-6.no
Org nr: 986405887
0-6 drives av:
0-6 Utvikling Nederhoed
Munkerudveien 79 G
1165 Oslo